Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A marhahús és a kanitin

2008.02.06

Kulcsfontosságú szerepet játszik szervezetünk energiával történő ellátásában. Részt vesz a zsírsavak elégetésében, az izmok anyagcseréjében, a szívizmot is beleértve. Hiányában csökken a vércukorszint és izomgyengeség lép fel.

A kergemarhakórtól való félelem, illetve a húsok értékeinek hiányos ismerete egyre inkább kiszorítja a marhahúst a mindennapok étkezéseiből. Sok - magát egészségesen táplálkozónak tartó ember meséli, hogy vörös hússal sosem illeti tányérját, csak csirkét és pulykát eszik. A marhahús értékeit az étkezésünkben mindenesetre érdemes figyelembe venni.

Manapság a marhahús sokkal kevesebb zsírt tartalmaz, mint régebben, s ennek is csak a kisebbik hányada telített zsírsav. Vasszükségletünk kielégítésére is alkalmasabb, hiszen a vas majdnem háromszoros mennyiségben van jelen benne, mint például a csirkében. Hasznos forrása a cinknek, a szelénnek, a jódnak, a mangánnak és a fluornak, bár ezek mennyisége változhat attól függően, hogy az állat milyen takarmányon élt. Vitamintartalmát illetően a B-vitamincsoport tagjait tartalmazza jelentős mértékben.

Bizonyított, hogy az L-carnitin nemcsak hogy segíti a szívizom működését, hanem egy esetleges állapotromlás következtében fellépő szívritmuszavar vagy infarktus megelőzésében is kiemelkedő fontosságú. Zsírégető hatását a fitneszben is kihasználják, elég csak körülnézni a konditermek polcain. Pozitív hatása abban rejlik, hogy edzés előtt 1-1,5 órával bevéve a zsírégetés hamarabb indul meg a szervezetben. Az emberi szervezet csak a napi szükséglet 10%-át képes biztosítani, ezért pótlásról feltétlenül gondoskodni kell. A marhahús L-karnitinből 640 mg-ot tartalmaz kg-onként, szemben a baromfi 75 mg-jával. A növényi táplálékokban kilónként csupán 0-30 mg található. A napi szükséglet 50-100 mg között mozog.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.